Καταργείται το Google Universal Analytics στις 30 Ιουνίου 2024

Το Google Universal Analytics (UA), το δημοφιλές εργαλείο ανάλυσης που χρησιμοποιούν χιλιάδες επιχειρήσεις και φορείς για την παρακολούθηση της επισκεψιμότητας των δικτυακών τόπων τους, πρόκειται να σταματήσει να λειτουργεί οριστικά στις 30 Ιουνίου 2024. Αυτή η αλλαγή συνοδεύεται από ένα βήμα μετάβασης προς το νέο και πιο προηγμένο Google Analytics 4 (GA4), που ήδη χρησιμοποιείται από τον Ιούλιο του 2023.

Η μετάβαση στο Google Analytics 4

Η μετάβαση από το Universal Analytics στο Google Analytics 4 ξεκίνησε τον Ιούλιο του 2023, όταν το UA σταμάτησε πλέον να καταγράφει νέα δεδομένα. Το GA4 είναι σχεδιασμένο για να προσφέρει πιο λεπτομερείς αναλύσεις, ενσωματώνοντας νέες δυνατότητες που επιτρέπουν την καλύτερη κατανόηση της συμπεριφοράς των χρηστών.

Τι σημαίνει η κατάργηση του UA για τις επιχειρήσεις;

Μέχρι τις 30 Ιουνίου 2024, οι χρήστες του Universal Analytics θα έχουν πρόσβαση στα ιστορικά δεδομένα που έχουν συλλέξει. Από την 1η Ιουλίου 2024, η πρόσβαση αυτή θα χαθεί και όλα τα δεδομένα θα διαγραφούν οριστικά. Αυτό σημαίνει ότι οι επιχειρήσεις που θέλουν να κρατήσουν τα ιστορικά τους στοιχεία, θα πρέπει να δράσουν άμεσα για να εξασφαλίσουν ότι δεν θα χάσουν σημαντικές πληροφορίες.

Βήματα για την προετοιμασία

Οι επιχειρήσεις που δεν έχουν ακόμη μεταβεί στο GA4 πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:

  1. Δημιουργία και Ρύθμιση του Google Analytics 4: Εάν δεν έχετε ήδη δημιουργήσει λογαριασμό στο GA4, πρέπει να το κάνετε άμεσα και να το ρυθμίσετε ώστε να καταγράφει τα συμβάντα από την ιστοσελίδα ή το e-shop σας.
  2. Εξαγωγή Δεδομένων από το Universal Analytics: Είναι απαραίτητο να κρατήσετε όλα τα ιστορικά δεδομένα από το UA πριν την ημερομηνία διαγραφής. Αυτό μπορεί να γίνει μέσω των διαθέσιμων εργαλείων εξαγωγής δεδομένων που προσφέρει η Google.

Γιατί είναι σημαντικό το Google Analytics 4;

Το GA4 προσφέρει πολλές βελτιώσεις σε σχέση με το UA, όπως:

  • Βαθύτερη ανάλυση των δεδομένων χρήστη
    Το GA4 χρησιμοποιεί μοντέλα δεδομένων βασισμένα σε γεγονότα (events), επιτρέποντας πιο λεπτομερή ανάλυση της αλληλεπίδρασης των χρηστών με τον ιστότοπό σας.
  • Πρόβλεψη τάσεων
    Με την ενσωμάτωση μηχανικής μάθησης, το GA4 μπορεί να προβλέπει μελλοντικές τάσεις και συμπεριφορές των χρηστών.
  • Προστασία της ιδιωτικότητας
    Το GA4 έχει σχεδιαστεί με έμφαση στην προστασία των δεδομένων των χρηστών και συμμορφώνεται με τον κανονισμό GDPR, για την προστασία της ιδιωτικότητας.

Η μετάβαση στο GA4 είναι απαραίτητη για όλες τις επιχειρήσεις που θέλουν να συνεχίσουν να παρακολουθούν την επισκεψιμότητα των διαδικτυακών τόπων τους και να αξιοποιούν τα δεδομένα αυτά.

Με δεδομένη την οριστική κατάργηση του Universal Analytics στις 30 Ιουνίου 2024, οι επιχειρήσεις και οι φορείς θα πρέπει να κινητοποιηθούν για να διατηρήσουν τα ιστορικά στοιχεία επισκεψιμότητας αν θεωρούν ότι αυτά θα τους είναι χρήσιμα στο μέλλον.

Δείτε επίσης:
Γνωρίστε τα Google Analytics

Share:

Universal Analytics

Συνεργαστείτε μαζί μας

Μέχρι 1 MB σε μορφή pdf